torsdag 28 februari 2013

Ljuset återvänder

Det har varit en lång vinter, vi har haft snö under en ovanligt lång period. Här nere i Västerviks kommun är vi inte vana vid att det är snö från slutet av november som fortfarande kommer att ligga in i mars. Nu när merparten är passerad kan jag se att det varit mest till fördel.Snön har medfört att det blir ljusare, dessutom har det inte blivit så geggigt som jag tror hade varit fallet om det varit en vanlig regnig vinter. Kylan har förutom fruset vatten som måste bytas mot ljummet dagligen också inneburit att det inte varit något som helst problem med hållbarheten på ensilagebalarna, de har hållit i de två veckor det tar för fåren att äta upp dem. Lyckligtvis har det inte varit så kallt att vi fått problem med frusna balar. Vi har heller inte haft något problem att få hem balarna med bil och släpkärra, trots vår branta backe med tidvis ren isgata. Jag rekommenderar Biltemas snökedjor varmt!

Nu har dessutom ljuset återkommit, bokstavligen. Det håller på att gry nu när jag sitter på tåget och är fortfarande lite ljus kvar när jag kommer hem. Och snart blir det ännu ljusare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...