lördag 15 augusti 2009

Ekoby i Östergötland

Jag satte in en annons i senaste numret av tidningen Åter där jag efterlyser andra intresserade av att bilda någon forma av ekoby i södra Östergötland. Så här lyder den:

Ekoby/gård i Östergötland
Med inspiration från Änggärdets Ekoenhet i Sörmland (se http://ekoenhet.ning.com) försöker jag nu dra igång något liknande i Östergötland. Så du/ni som kan vara intresserade av att gå ihop för att köpa en gård tillsammans för att sikta på lokal försörjning och hållbarhet, hör av er! Kolla in på http://ylven.blogspot.com för att se vad jag är för en filur! Eller ring 070--6019808

Min förhoppning är att hitta några andra som vill vara med så att vi kan köpa en lite större gård, i alla fall mer än 10 hektar, som kan möjliggöra för oss att ställa om och bli mer självförsörjande. Jag drömmer om en gård med några bostadshus, där vi kan bo som i en by med eget ansvar men samarbete för nytta och glädje. Varför jag vill gå ihop handlar mest om att väldigt små fastigheter brukar vara oproportionerligt dyra jämfört med lite större gårdar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...