söndag 9 maj 2010

En såmaskin för apostlahästar

Nisse hade hittat ett oidentifierat objekt som jag kände igen. Jag har nämligen hittat inte mindre än två lika dana under mina upptäcksfärder, det är en såmaskin för gräsfrö som jag har förstått det. Min bild ses lämpligen som komplement till Nisses, då jag inte fick fram den bästa vinkeln inne på logen. Sålådan ska tvärställas när man sår, men längsställs lämpligen när den ska tråcklas in på sin förvaringsplats. Jag undrar den går att använda till min sommarråg?

1 kommentar:

  1. Haha vilken grej! Då var det mysteriet löst när du presenterar bildbevis och allt!
    Ska gå och leta efter en sådan låda har inte sett någon men har å andra sidan inte letat heller.
    Då får peta ner lite råg i "tanken" och låta borstarna vifta ut lite och se om det sprider sig bra?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...