torsdag 26 augusti 2010

Nu är tärningen kastad

Nu är vi äntligen på gång, i går kväll skrev vi på med en mäklare som ska sälja vårt hus. Jag hoppas innerligt att hans uppfattning om priset slår in! Jag har länge velat sälja, men det är mycket som ska göras först och det är mycket som ska hinnas med. Jag hoppas att vi inte har dröjt för länge med det hela, och får se priserna dala på husen.

Vart vi ska flytta sedan? Ja, säg det. Försäljningen är ju inte genomförd ännu, det är många steg innan dess. I värsta fall finns det alltid lediga lägenheter i kommunens huvudort, den gamla bruksorten Åtvidaberg.

7 kommentarer:

  1. Vad modiga ni är! Grattis! Umgås själv med tanken men är för feg. Har svårt att se mig själv i lägenhet. Var ska jag i så fall förvara motorsågar, liar, släpkärra mm. Ursäkterna är många. Har tittat på gård som ett alternativ men det känns inte rätt att köpa innan man sålt. Så i slutändan gör vi inget... JAg håller tummarna!

    /Ylva

    SvaraRadera
  2. Tack, jag vet inte om det handlar om mod, eller om det är feghet...

    Jag kan inte heller se livet i lägenhet framför mig, men om så skulle ske så har vi ju fritidshuset/torpet vi hyr som avstjälpningsplats. Förflyttning dit har pågått hela våren. Mycket grejor blir det.

    SvaraRadera
  3. Ursäkta en personlig fråga, men varför flyttar ni? För mycket jobb och utgifter med hus, eller blir det för mycket pendlande? (Jag har själv en dröm om att flytta från Stockholm till någonting lantligt).
    //Patrick

    SvaraRadera
  4. Vi flyttar därför att vi vill ut på landet. När vi flyttade till samhället var det en kompromiss för att det passade barnen, men nu känns det att det inte är lika nödvändigt när barnen är större.
    Dessutom är jag orolig för att bopriserna ska sjunka, vi ligger högt belånade och vill inte bli sittande med svarte petter i båten.
    Pendlandet lär inte minska nämnvärt, förhoppnignsvis inte heller öka. Jag har alltid älskat att bo på landet, men den här gången ska det vara förenat med odling och djur! Odling har vi ju fn vid fritidshuset, men det är svårt att hinna med allt med två hus, och djur går ju inte att ha när man inte bor där.

    SvaraRadera
  5. Okej, lycka till!
    //Patrick

    SvaraRadera
  6. Får man fråga vilken förort det rör sig om? Själv bor jag i Mantorp och har funderat lite i dina banor.

    /Magnus

    SvaraRadera
  7. Vi bor för närvarande mellan Åtvidaberg och Linköping.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...