fredag 1 juni 2012

Ogräs

Ogräs, det är rätt växt på fel ställe. Som till exempel på bilden, när missade potatisar från året innan skjuter upp skott bland årets nysådda spenat.

 Även kirskål, tistel, kvickrot och pepparrot, som är andra ogräs i mitt trädgårdsland gör ju bra saker på rätt ställen, med tanke på sina omfattande köttiga rotsystem så borde de göra underverk för att på sikt öka mullhalten i våra jordar. Är det månne en naturens strävan efter jämvikt som gör att de trivs så bra på min lerjord, där mullhalten är förhållandevis låg?

2 kommentarer:

  1. Du lurade mig med den där rubriken. I dessa ekonomikristider trodde jag du syftade på ekonomer och bankirer. Sedan läste jag och förstod.

    SvaraRadera
  2. Det var inte meningen! Men oftast är jag lite mer jordnära än så...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...