lördag 4 juli 2009

Kvällens jaktresultat


Jag gick min kvällsrunda vid 22-tiden idag, jaktresultatet blev lite bättre än annars, 18 stycker mördarsniglar i varierande storlek. Och då gick jag ändå inte igenom potatislandet, det var lite för mörkt för det. Dessutom har jag just idag placerat ut en ölfälla i potatislandet. Ska bli spännande att se resultatet!

Det är andra året som vi har mördarsniglar, förra året hade jag ingen köksträdgård, så då jagade jag inte lika frekvent, men nog har jag ändå känslan att det ökar, Jag går på jakt både morgon och kväll, och det är inte ovanligt med 20 eller fler. Om det är ännu mer nästa år så får jag nog ta till andra åtgärder, både fysiskt och biologiskt.

2 kommentarer:

  1. Vi har igelkottar och noll mördarsniglar ekologiskt så det förslår.

    SvaraRadera
  2. Dessvärre verkar det inte vara en patentlösning eftersom jag också har igelkottar i trädgården, http://ylven.blogspot.com/2009/04/invanare-i-tradgarden.html men ändå har mördarsniglar. Däremot kanske de gör så att det inte blir så många. Jag möter ofta igelkottarna på mina snigeljakter.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...