måndag 27 juli 2015

Ensam på gården

I år har mycket inte blivit som det skulle. Efter en tids funderande är jag nu sedan ett tag ensam på gården. Nu gäller det att testa gränserna för vad som är rimligt att klara själv, vad jag ska hyra in hjälp till och vad jag helt ska prioritera bort.

En sak som jag har gjort själv är att klippa fåren. Låt vara att det var lite sent, men med årets väder har de inte farit illa. Fördelen med att klippa själv är att man får en nära kontakt med även de mindre tama djuren. Jag upptäckte till exempel att jag har en trolig tvekönt tacka.
Äntligen blev också en enkel klippstol gjord så att jag fick upp dem på bättre arbetshöjd. Det är andra gången jag klipper hela gänget och med tanke på den ringa erfarenheten (nu ca 25 får klippta) så tycker jag att det går ganska bra när det tar ca 30 min.


4 kommentarer:

  1. En anonym läsare beklagar och önskar lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag tror att det faktiskt ska bli bättre i längden.

      Radera
  2. Livet tar sina vändningar, sorgligt med separation men också spännande med nygammalt liv på något vis. Sedan verkar du vara en redig tjej som kan ta vara på dig och (förmodar jag) har förmågan att sätta stopp om det blir för mycket. Får är ju både trevliga och bra sällskap när man har mycket att fundera på, då är klippning särdeles bra att pyssla med! Kram på dig Ylva //Annellie

    SvaraRadera
  3. Kämpa på! Vi är många som vill du ska fortsätta ditt viktiga arbete som en förebild av hur hållbar omställning kan gå till. Du kanske är "ensam" på gården för tillfället-men you are no alone! ;)
    Varma hälsningar,
    Johan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...