lördag 17 juli 2010

Oväntade besökare

Ibland dyker det upp oväntade besökare och man får en glimt av någon annans liv och verklighet. Som t.ex. när jag i en vattenkanna med lite vatten i hittar den här gynnaren:



För den som inte känner igen den så är det en ekoxe, en hona. Vi vet inte hur länge hon simmat omkring i vattnet, det kan ha varit flera dagar. Väl uppfiskad satt hon och torkade sig i flera timmar för att under mycket rassel flyga iväg i skymningen.

När vi kom hem till villan efter flera dagar på landet så satt det en groda i duschkabinen i våran tvättstuga. Det tog flera sekunders förvirrande mönstermatchning innan jag kom på vad det verkligen var, det var så oväntat. Jag kan fortfarande inte begripa hur den har hamnat där. För att fånga den fick jag plocka ut alla våra (alltför fulla) tvättkorgar innan jag kunde fånga den i ett hörn. Såhär såg den ut när den blev återbördad till friheten.



I förrgår kväll fick vi också oväntat besök, oväntat men efterlängtat! Det var i form av sju abborrar som behagade nappa när vi stod och kastade drag ifrån land en kväll med åska i luften! Det har varit alltför mycket fiskande och alltför lite fisk på de senaste åren. Vet inte om det är fiskaren eller fisken det är fel på. Ingen bild på abborrarna, men de var goda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...