söndag 15 mars 2009

Varmbänk

I går kom råmaterialet äntligen kommit på plats, en hel släpkärra (50 cm djupt) med hästgödsel och väl indränkt sågspån ligger i sin ram i min trädgård. Jag kunde redan känna att det tagit värme här och var. Innan kvällen vattnade jag varmt och täckte med halm. I morse på väg till bussen sprang jag ut och kollade med kameran i högsta hugg, det här är vad jag såg:



Som synes var det en rejält kall natt, men varmbänken gjorde ändå skäl för sitt namn. Nu väntar jag på att tjälen ska släppa så att jag kan få loss den kompostjord som jag ska lägga över gödseln för att så i. Och så ska jag bygga ett litet miniväxthus av byggplast över.

Planen är att prova att odla majs (Painted Mountain) och diverse kålsorter. Jag har inte odlat majs förut, och inte lyckats med kål så det ska bli spännande att se om det här är ett framgångsrecept. Jag är otålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...